چای سبز بنوشیم!!!
درباره وبلاگ

ممنون که از وب من بازدید کردید. امیدوارم لذت ببرید...
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان  باغ سفیدو آدرس jadehsokoot.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان
باغ سفید
شعر.علمی.طنز.پند
پنج شنبه 14 دی 1391برچسب:چای سبز,خواص چای سبز,نحوه استفاده چای سبز,علمی, :: 12:17 ::  نويسنده : شادترین       

چاي سبز و جواني: چاي سبز را به عنوان داروي ضدپيري (Anti - Aging) مي شناسند. دليل اصلي آن وجود ميزان قابل توجهي آنتي اکسيدان به ويژه آنتي اکسيدان هاي موثر در حفظ شادابي و جواني موجود در چاي سبز است. آنتي اکسيدان ها يکي از شاخص ترين عوامل براي حفظ سلامتي و شادابي سلول هاي بدن، با به تعويق انداختن شروع روند پيري سلول ها هستند.

کاهش وزن و چاي سبز: با نوشيدن چاي سبز، متابوليسم (سوخت و ساز) چربي هاي بدن تسريع مي شود و به اين ترتيب چربي اضافي در بدن ذخيره نمي شود. پژوهش ها نشان مي دهد نوشيدن روزانه سه فنجان چاي سبز مي تواند تا 70 کالري انرژي، ناشي از سوخت چربي ها ايجاد کند. همچنين چاي سبز قادر است جذب روده‌اي گلوكز و چربي را كاهش دهد و به اين وسيله منجر به كاهش وزن در فرد مي‌شود.چاي سبز به عنوان يک فاکتوري که واقعا باعث افزايش سرعت متابوليسم ميشود به اثبات رسيده و شما مي توانيد 70 الي 80 کالري اضافي دريافتي خود را نيز با نوشيدن فقط 5 فنجان چاي سبز در روز بسوزانيد . پس از يک سال شما قادر خواهيد بود که 4 کيلوگرم از وزن خود را فقط با نوشيدن چاي سبز از دست بدهيد، يعني اثري مشابه با حدود 15 دقيقه پياده روي روزانه.

 

پوست و چاي سبز: آنتي اکسيدان هاي موجود در چاي سبز، سلول هاي پوست را در مقابل آسيب ها به ويژه راديکال هاي آزاد، يکي از عوامل ايجاد سرطان و افتادگي و آسيب به پوست، محافظت مي کند. به اين ترتيب چاي سبز مانع از بروز سرطان، افتادگي و چروک خوردن پوست به ويژه پوست صورت مي شود

استحکام دندانها استخوان ها و چاي سبز: اين نوع چاي حاوي ماده اي بنام فلورين (flourine) نيز است. فلورين سبب مي شود تا ساختار داخلي دندانها محکم شود و از تضعيف مينا و پوسيدگي دندان جلوگيري مي کند. درصد بالاي فلورايد چاي سبز، عمده ترين دليل تاثير مثبت آن بر دندان و استخوان ها است. به اين ترتيب درصد بالاي فلورايد در چاي سبز مي تواند استخوان ها و دندان ها را در مقابل آسيب به ويژه پوسيدگي و پوکي محافظت کند.

آرامبخش وضد استرس: اين نوشيدني گياهي نوعي آرام بخش نيز محسوب مي آيد. با نوشيدن اين چاي سيستم عصبي بدن شما مقاومتر شده، آرامش اعصاب و دوري از فشارهاي عصبي را براي شما به ارمغان مي آورد. از آنجايي که بسياري از بيماريها ارتباط مستقيم با استرس و سيستم عصبي دارند، نوشيدن اين چاي را مي توان به نوعي داروي تمام عيار بيماريها نام برد.

نحوه استفاده: براي هر نفر 1 قاشق مرباخوري چاي سبز را در قوري ريخته و به ازاي هر يک قاشق، 1 ليوان آب داغ با دماي 80 تا 85 درجه به آن اضافه کرده و درب قوري را به مدت 7 تا 8 دقيقه بگذاريد. سپس آن را بنوشيد. يادآوري اين نكته ضروري است كه چاي سبز مانند چاي سياه لزومي به دم كردن ندارد.